Service

HLP har mange ejendomme, som løbende gennemgår renovering og modernisering. Vi har både gamle ejendomme med historie og moderne lejemål. Vores dygtige håndværkere og ejendomsinspektører er derfor altid i gang med at forbedre og forny vores lejemål. Sidder du inde med spørgsmål om ind- og udflytning, så har vi lavet en lille tjekliste herunder.

værd at vide

Sjællandsgade 72

Indflytning - gode råd

Først og fremmest velkommen som lejer hos HLP. Som indflytter er det vigtigt at sikre sig, at alt er som det skal være. Derfor har vi skrevet lidt om, hvad du skal være opmærksom på.

Gode råd til indflytter

Velkommen!

Her er nogle indflytningsråd, som kan hjælpe dig med at komme godt på plads.

  • Gennemlæs lejekontrakt og ordensregler grundigt. Derved sikrer du dig, at du kan acceptere de regler, der gælder hos HLP
  • Når du har fået udleveret nøgler til din lejlighed bliver der lavet en indflytningsrapport sammen med en af vores medarbejdere. Det er vigtigt, at du sikrer dig, at alle defekter og mangler bliver noteret i indflytningsrapporten. Husk også at kontroller gulve og lofter grundigt.
  • Du skal melde flytning til folkeregistret senest fem dage efter at du flytter. Benyt Borger.dk
  • PostNord skal have besked om, at du flytter senest fem dage inden flytning. Hvis du ønsker at få eftersendt post kan du benytte ePosthuset online eller posthuset www.postnord.dk
  • Flytter du til en ny lejlighed, kan du søge boligstøtte hos udbetaling Danmark. Du finder ansøgningsskemaet på www.Borger.dk

noegler

fraflytning - gode råd

Ved fraflytning er der mange ting, som du skal være opmærksom på. Derfor har vi lavet en guide, så du kan komme godt afsted.

Gode råd til fraflytter

Når boligen fraflyttes, skal den være fuldstændig tom og rengjort således, at den er klar til fraflytnings syn og istandsættelse. Husk derfor at fjerne gulvtæpper, gardiner, rullegardiner, persienner og gardinstænger og egne hårdehvidevarer m.v. Husk også at medbringe alle nøgler og evt. vaskekort til synet.

Når lejligheden rengøres kan nedenstående bruges som vejledning.

  • Vinduer poleres ind- og udvendigt
  • Vinduesrammer afvaskes
  • Døre afvaskes
  • Dørkarme og fodlister afvaskes
  • Skabe og skuffer støvsuges og afvaskes
  • Radiatorer støvsuges og afvaskes
  • Komfur, ind og udvendig afvaskes – husk også bag
  • Køleskab afvaskes ind- og udvendigt – husk også bag
  • Emhætte afvaskes og renses for fedt
  • Køkkenvask og køkkenbord afvaskes
  • Fliser og flisefuger rengøres og afkalkes
  • Håndvaske, badekar og toilet afvaskes og afkalkes
  • Spejle afvaskes og poleres
  • Stikkontakter afvaskes
  • Alle gulve flader og kanter afvaskes
  • Alle afløb renses for fedt og hårrester
  • Udluftnings riste afvaskes og rengøres
  • Altaner fejes og rengøres

Yderligere ved fraflytning skal du/I være opmærksom på følgende.

  • Kælder rum/loftrum ryddes
  • Gamle cykler fjernes fra cykelrum
  • Forbrug aflæses
  • Filter i emhætte skiftes til nyt.

Affald i forbindelse med fraflytning skal man selv bortskaffe. Containere er alene til husholdningsaffald og må ikke benyttes.

En rengøringsassistent koster det samme som en enhver anden håndværker, så er rengøringen af lejligheden ikke i orden, er det dyrt og til gene for ny lejer.